Korg Opsix

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Korg
  • Kod producenta: 4058059244094
  • Dostępność: Jest Jest
  • Cena netto: 1 869,11 zł 2 999,00 zł 2 299,00 zł
  • szt.
  • Oblicz

Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.

Produkt objęty jest 2-letnią gwarancją.

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.

Korg Opsix - Alternatywny syntezator FM

 

Korg Opsix

 

Przemyśl wszystko, co wiesz o syntezie FM.

 

Opsix stanowi nową, ekspansywną reimaginację klasycznej syntezy cyfrowej. Tak jak wcześniej Korg zmienił wave sequencing w mocniejszy, bardziej muzykalny i łatwiej dostępny sposób tworząc wavestate, tak podejście do generowania dźwięku FM w opsixie, zaowocowało kolejnym niezwykle elastycznym i unikalnym syntezatorem.

Opsix jest „zmienionym” sześciooperatorowym syntezatorem FM. Z jego zdumiewająco dostępnym mikserem operatorów i elastycznym silnikiem dźwięku, który wykracza daleko poza tradycyjne FM, ten instrument poszerza potencjał cyfrowych syntezatorów do maksimum.

Opsix jest instrumentem dla muzyków wszystkich pokoleń – nowoczesny w każdy sposób, wracający do podstaw, aby zaoferować spojrzenie w przyszłość. Czy jesteś nowy w świecie syntezatorów, szukasz całkowicie wyjątkowego dodatku do dźwiękowej palety lub jesteś purystą FM, to opsix da Ci to wszystko.

 

 

Korg Opsix

 

 

Korg Opsix - Główne właściwości:

  • Prawdziwa sześciowooperatorowa synteza FM
  • Eksploracja FM łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej
  • Pełna edycja za pomocą pokręteł DATA ENTRY
  • Pięć trybów pracy operatora, które rozszerzają syntezę FM
  • 40 zaprogramowanych algorytmów i algorytmów użytkownika
  • Trzy EG, trzy LFO i 12 wirtualnych łatek oferują szeroki zakres modulacji
  • Jedenaście silnych filtrów, w tym MS-20 i Polysix
  • Trzy serie 30 typów efektów o wysokiej rozdzielczości
  • Wizualnie satysfakcjonująca edycja za pomocą analizatora widma i oscyloskopu
  • Potężny 16-krokowy sekwencer polifoniczny
  • Dodawanie nieprzewidywalności do dźwięków za pomocą funkcji Randomize
  • Ulubione i płynne funkcje przejścia dźwiękowego (SST)
  • Kompaktowa konstrukcja z 37-kluczową klawiaturą

 

 

Prawdziwa sześciooperatorowa synteza FM i więcej

 

Opsix jest nowym, cyfrowym syntezatorem dźwięku, wyposażonym w nowy, sześciooperatorowy generator dźwięku. Mimo, że instrument ma sześciooperatorową strukturę dźwięku FM jak klasyczne syntezatory FM. Opsix nie tylko odtwarza ich dźwięki, ale także całkowicie je przetwarza! Dzięki różnorodności kształtów fal, trybów pracy operatora, które wykraczają poza sferę FM oraz filtrowi, który łączy w sobie syntezę substraktywną, opsix oswaja złożoność FM, dzięki czemu możesz skupić się na badaniu dźwięków zamiast je programować. Mówiąc prościej, opsix oferuje prostotę edycji analogowych syntezatorów, aby kontrolować moc najgłębszego typu syntezy cyfrowej.

 

 

Korg Opsix

 

 

Eksploracja FM jest łatwiejsza niż kiedykolwiek

 

Obecnie muzycy używają sprzętowych syntezatorów cyfrowych, aby osiągnąć poziom operacyjności, którego nie można znaleźć w przypadku instrumentów programowych. Sześć zestawów pokręteł i suwaków na panelu opsix, a także mikser operatora są symboliczne tego faktu. Korg’s volca FM był pierwszą reimaginacją FM, która pomogła wydobyć na powierzchnię najbardziej dynamiczne parametry FM, a my rozbudowaliśmy ją do workflow opsixa.

Pokrętła i suwaki z dwukolorowymi diodami LED na opsixie pozwalają szybko i wyraźnie zobaczyć relacje między operatorami, których role zmieniają się wraz z każdym algorytmem. Pozwala to na dokonywanie bezpośrednich zmian wysokości i głośności nośników oraz jasności dźwięku lub siły harmonicznych dla modulatorów. Te elementy sterujące dają Ci dźwiękową kontrolę nad nieprzewidywalnością FM poprzez odejmowanie i dodawanie dźwięków tak, jakbyś używał miksera lub drawbarów!

 

 

Pełna edycja za pomocą pokręteł DATA ENTRY

 

Aby dodać do mikserów sześciu operatorów, opsix posiada kilka pokręteł po prawej stronie panelu. Sześć pokręteł DATA ENTRY umożliwia pełną edycję bez konieczności minimalizowania lub podsumowywania jakichkolwiek informacji. Przyglądając się tym pokrętłom, możesz wrócić do czasów, kiedy tradycyjne syntezatory FM były trudniejsze w obsłudze. W tamtych czasach trzeba było przechodzić przez ogromne ilości stron, nie mogąc się zorientować, gdzie się znajdujemy. Spokojnie – dzięki opsixowi te zmartwienia zostały wyeliminowane. Teraz możesz edytować bez zagubienia, dzięki połączeniu sześciu parametrów graficznych na dużym wyświetlaczu OLED w środku i obrotowych enkoderów.

Strona HOME/ALGO jest stroną startową dla wszystkiego w opsixie i zawiera główne parametry, w tym algorytmy, EG i efekty. Użyj tej strony z operatorem miksera, aby zacząć od wszystkiego, co musisz zrobić.

 

 

Korg Opsix

 

 

Pięć trybów pracy operatora, które rozszerzają syntezę FM

 

Oczywiście, opsix jest zbiorem wszystkiego, co atrakcyjne w syntezie FM, ale… to nie wszystko. Poza sinusoidalnymi falami, opsix oferuje rozszerzoną listę różnorodnych przebiegów fal w pogoni za dźwiękami o jeszcze bardziej skomplikowanych harmonicznych, które mogą być również wykorzystane jako syntezator substraktywny, oferujący proste filtrowanie.

Tryby operatora w opsixie są używane do generowania dźwięków, które są całkowicie poza tym, co tradycyjny generator dźwięku FM może zrobić. Tryby operatora pozwalają na tworzenie dźwięków z wykorzystaniem modulacji innej niż FM. Opsix oferuje znacznie szerszy zakres tworzenia dźwięku, pozwalając na połączenie pięciu trybów operatora (FM, modulacja pierścieniowa, filtr, filtrowanie FM i wavefolderl) i wybór z szerokiej gamy fal.

 

 

Korg Opsix

 

 

40 zaprogramowanych algorytmów i algorytmów użytkownika

 

Algorytm jest połączeniem różnych ról i połączeń operatora. Opsix wykracza daleko poza klasyczne syntezatory FM, oferując 40 zaprogramowanych algorytmów, a następnie oferuje funkcję algorytmu użytkownika dla wykładniczo większych możliwości dźwiękowych, co pozwala na skonstruowanie i ułożenie algorytmu od podstaw.

 

 

Korg Opsix

 

 

Szeroki zakres modulacji

 

Synteza oferowana przez opsix jest jeszcze mocniejsza dzięki procesorom, które znajdują się na końcu łańcucha sygnałowego. Sekcja MOD działa oddzielnie od operatorów, z trzema EG i trzema LFO, a 12 wirtualnych patczy umożliwia szeroki zakres routingu.

 

 

Potężne filtry

 

W przeciwieństwie do FM, sekcja FILTER śledzi tworzenie przez Ciebie dźwięków, oferując zbliżoną do analogowej syntezę substraktywną. Wybierz z pełnej gamy filtrów, których chcesz użyć, od radykalnego filtra dolnoprzepustowego MS-20, po potężny, ale miękki filtr dolnoprzepustowy Polysix, który nada Twojemu dźwiękowi „klasyczny” charakter; jak również dwu- lub czterobiegunowe filtry dolnoprzepustowe, górnoprzepustowe, środkowo-przepustowe i środkowo-przepustowe z rezonansem.

 

 

Skarbnica efektów

 

Wysokiej klasy efekty, które znajdziesz na opsixie, mogą być od razu wykorzystane w nagraniu. Instrument oferuje trzy serie (które mogą być używane jednocześnie) 30 różnych efektów; od standardowych efektów, takich jak kompresor, EQ, chór, flanger, phaser i stereo delay, po wyróżniające się efekty, takie jak głośniki obrotowe, grain shiftery i inne… jak również efekty pogłosowe, które dodają nowy wymiar do i tak już niesamowitych dźwięków.

 

 

Korg Opsix

 

 

Analizator spektralny i oscyloskop

 

Analizator wbudowany w opsix jest niezbędnym elementem do wizualizacji syntezy FM. Pokazuje on poziomy wyjściowe dla każdego pasma częstotliwości, dzięki czemu na pierwszy rzut oka widać rozkład i zmiany harmonicznych, które są spowodowane modulacją. Opsix posiada również wbudowany oscyloskop, który pozwala sprawdzić przebiegi wyjściowe. Kolorowe zmiany w sprzężeniu akustycznym i wizualnym z pewnością wciągną Cię w głęboki „wir syntezatora”!

 

 

Korg Opsix

 

 

Potężny 16-krokowy sekwencer polifoniczny

 

16 przycisków w prawej dolnej części panelu świeci na zielono, które przywołują na myśl syntezatory FM, zapewniając jednocześnie uniwersalny 16-stopniowy sekwencer. Za pomocą tego wbudowanego polifonicznego sekwencera możesz nagrać do sześciu nut na krok i edytować prędkość, czas bramki i czas odtwarzania dla każdej nuty. Pozwala to na tworzenie długich fraz lub dokonywanie subtelnych przesunięć w czasie, aby naśladować grę na gitarze lub przejścia perkusyjne, co nie jest możliwe w typowym 16-krokowym sekwencerze. Ponadto, sekwencer ruchu opsiksa umożliwia nagrywanie zmian do sześciu parametrów, tworząc płynne zmiany ruchu dźwięku w obrębie frazy lub budując rytmy, które zmieniają się dramatycznie z każdym krokiem.

Podczas gdy opsix posiada 37-klawiszową klawiaturę, posiada również sekwencer, który może rywalizować z grooveboxami. Wystarczy nacisnąć przycisk PLAY – zostaniesz olśniony mocą, którą ten sekwencer pozwala Ci uwolnić.

 

 

Korg Opsix

 

 

Dodawanie nieprzewidywalności do dźwięków dzięki funkcji Randomize

 

Jeśli jesteś w nastroju na nieoczekiwane odkrycia dźwiękowe, skorzystaj z funkcji Randomize, którą znajdziesz tak samo jak w wavestate. Naciśnij przycisk oznaczony ikoną matrycy, aby wygenerować nowy, randomizowany dźwięk. Możesz użyć funkcji Randomize dla całego dźwięku lub tylko dla operatorów, algorytmu lub sekwencji. Użyj funkcji randomizowania dźwięków w takiej formie jak jest lub edytuj je tak, jak chcesz – niebo jest limitem.

 

 

Korg Opsix

 

 

Dane techniczne Korg Opsix:

 

  • Klawisze: 37 (czułe na siłę nacisku i czułe na wymyk)
  • System generowania dźwięku: Generator dźwięku Altered FM
  • Maksymalna polifonia: 32 głosy (lub maksymalnie 24 głosy, w zależności od ustawień)
  • Struktura: 6 operatorów, 1 filtr, 3 EG, 3 LFO, 3 efekty, sekwencer kroków, arpeggiator
    • Algorytm: 40 presetów + algorytm użytkownika (unikalny dla każdego programu)
    • Operator 5 trybów (FM, tryb pierścieniowy, filtr, filtr FM, folder falowy)
    • Kształt przebiegu oscylatora: 21 (Sine, Sine 12bit, Sine 8bit, Triangle, Piła, Piła HD, Kwadrat, Kwadrat HD, Additive Sqr3, Additive Sqr3, Additive Tri3, Additive 12345, Additive 1+2, Additive 1+3, Additive 1+4, Additive 1+5, Additive 1+6, Additive 1+7, Additive 1+8, Noise S/H, Noise White)
    • Filtr: 11 typów (LPF 12, LPF 24, LPF MS-20, LPF POLY6, HPF 12, HPF 24, HPF MS-20, BPF 6, BPF 12, BRF 6, BRF 12)
    • EG: ADSR
    • Fale LFO: 23 (Triangle, Saw Down, Saw Up, Square, Sine, Sample&Hold, Guitar, Exp. Triangle, Exp. Saw Down, Exp. Saw Up, Step4 Triangle, Step6 Triangle, Step4 Saw Down, Step6 Saw Down, StepRnd:Time, StepRnd:Lvl&Time, StepRnd:Level, Random:Time, Random:Lvl&Time, Triangle + , Saw Down + , Saw Up + , Square +)
    • V.Patch: 12 routings
    • Efekty: 30 typów (Chorus, Unison Ensemble, Phaser, Phaser (BPM) , Auto Pan, Auto Pan (BPM), Flanger, Flanger (BPM) , Rotary Speaker, Auto Wah, Exciter, Enhancer, LFO Filter, 3-Band EQ, Distortion, Wzmacniacz gitarowy, Decimator, Zmieniacz Zboża, Limiter, Kompresor, Delay, Delay (BPM) , Autopan Dly, Autopan Dly (BPM), Tape Echo, Tape Echo (BPM) , Wczesne Odbicie, Odbicie pogłosowe, Odbicie mieniące się, Odbicie sprężynowe)
    • Sekwencer:
      • sekwencer krokowy (do 16 kroków, do 6 nut na krok)
      • Sequencer ruchu (do 6 pasów ruchu)
    • Arpeggiator: 7 patternów (MANUAL, UP, DOWN, ALT1, ALT2, RANDOM, TRIGGER)
  • Liczba programów: 500 (250 zaprogramowanych programów i 250 programów użytkownika jako fabrycznie ustawione de
    • ULUBIONE: 64 (16 slotów × 4 banki)
  • Kontrolery: koło modulacji, koło pitch, pokrętła RATIO OP 1-6, suwaki LEVEL OP 1-6, pokrętła DATA ENTRY A-F
  • Wejścia/wyjścia
    • Słuchawki (stereofoniczne gniazdo telefoniczne 6,3 mm)
    • WYJŚCIE L/MONO i R (gniazdo TRS 6,3 mm z kompensacją impedancji)
    • PEDAŁ (gniazdo 6,3 mm, halfdamper nie jest obsługiwany)
    • Złącza MIDI IN i OUT
    • Port USB B
  • Zasilanie elektryczne: Zasilacz sieciowy (DC12V)
  • Zużycie energii: 5 W
  • Wymiary (szer. × gł. × wys.): 565 × 338 × 90 mm
  • Waga: 2,9 kg
  • W pudełku: Zasilacz sieciowy
  • Akcesoria (sprzedawane osobno): DS-1H pedał, PS-1, PS-3

 

 

Korg Opsix

 

 

Sprawdź co potrafi Korg Opsix:

 

S
StudioStore
Zweryfikowany

Zapraszamy do wystawienia opini o produkcie.